Sabtu, 27 Disember 2014

KAKAK IPAR

Peristiwa ini tidak saya sangka-sangka, sebab Kak Yam adalah kakak pada isteri saya. Masa tu saya berumur 32 tahun, Kak Yam pulak berusia lebih kurang 36 tahun. Rumah kami berdekatan, cuma suami Kak Yam kerja di KL. Abang Hasan hanya balik dua minggu sekali. Kadang-kadang tiga minggu sekali kalau dia kena kerja luar, kata dialah.

Saya selalulah tolong Kak Yam bila Abang Hasan tak ada. Biasanya pergi pasar, hantar anak-anak dia (anak saudara saya juga) ke klinik kalau demam atau pergi ke pekan bila perlu. Kak Yam tak tahu memandu, jadi saya lah jadi pemandu tak rasmi dia.

Suatu malam tu, Kak Yam mintak hantar Amy, anaknya yang kecik ke klinik sebab Amy tiba-tiba panas macam demam dan muntah-muntah. Waktu tu dah jam 9.30 malam. Cuma nasib baik sampai kat pekan, ada satu klinik masih buka.

Pukul 11.00 malam barulah kami sampai balik ke rumah selepas ke klinik. Kak Yam ajak saya masuk dulu sebab Amy baru tidur. Saya tolong bukakan pintu.

Lepas Amy diletak di tempat tidur, Kak Yam cakap eloklah saya minum teh dulu sebab penat jugak kata dia. Masa minum teh dengan sedikit kuih (yang siang punya agaknya sebab kuih pun dah sejuk), kami berborak-borak.

Saya tanya Kak Yam, Abang Hasan tak balik ke minggu ni. Dia cakap tak, sebab Abang Hasan kena kerja luar. Minggu depan baru balik. Ehh dah tiga minggu tak balik, cakap saya. Kak Yam cakap hah ahh.

Saya usik Kak Yam tak rindu ke kat Abang Hassan. Kak Yam cakap entahlahhh. Saya cakap, tapi minggu depan Kak Yam lepas geram laah kan.

Dia kata, lepas geram apa? Saya tanya apasal pulak. Dah lama tak jumpa mesti lepas geram punya. Kak Yam mengeluh.

Entahlah katanya.

Saya usik saja, ehh carilah penawar. Kak Yam cakap, kau ada penawar? Saya cakap ada (entah apa saya tak tau). Kalau gitu kau ubatkanlah rindu Kak Yam ni.

Ehh lain macam ajer Kak Yam ni, bisik hati saya. Kak Yam rindu kat mana, soalan bodoh saya. Kat sini, Kak Yam letakkan tangan atas dada dia. Nanti saya sapu ubat.

Saya entah macam mana hilang pedoman. Saya memang selalu jugak naik stim kat Kak Yam. Kak Yam ni walaupun dah gemuk, dia punya tetek dengan punggung dia berisi. Saya letakkan tangan atas dada Kak Yam sambil usap-usap. Kak Yam mengeluh lagi kuat.

Saya angkat sikit baju kurung Kak Yam. Saya turunkan tangan ke punggung Kak Yam. Saya usap punggung dia. Kak Yam rapatkan kepalanya ke dada saya.

Saya masukkan tangan ke dalam baju Kak Yam. Kak Yam makin galak. Lalu saya peluk Kak Yam dan baringkan dia atas lantai. Saya tak buang masa terus meniarap atas badan Kak Yam. Tangan saya makin liar. Saya kucup bibir Kak Yam. Saya selak kain Kak Yam, saya usap cipap Kak yam, sambil jari menguis-nguis cipapnya.

Kak Yam bukak sikit kangkangnya. Saya usap seluruh badan Kak Yam. Saya jilat puting tetek Kak Yam. Saya jilat leher Kak Yam. Lepas tu saya rasa cipap Kak Yam basah lenjun. betullah pikir saya 3 minggu tak ditujah. Kak Yam mula merengek-rengek.

Lepas tu saya masukkan batangsaya ke dalam cipap Kak Yam. saya sorong-sorong, pelan-pelan lepas tu laju sikit. Kak yam mula menolak-nolak punggung dia ke atas. Lubang Kak Yam agak longgar tapi kemut dia masih kuat. lebih kurang lima minit, saya tak tahan. saya sorong laju-laju. Kak Yam pun memeluk belakang saya makin kuat.

Sorong makin kuat lepas tu Kak Yam menjerit. Masa tu jugak, saya terpancut dalam cipap Kak Yam. Kak Yam memeluk saya dengan kuat sekali dan macam menjerit. Isteri saya tak pulak menjerit macam tu.

Lepas tu kami tersadai di lantai.

Maaf Kak Yam. Saya cakap. Takpa Kak Yam suka...kata dia.
Bila Abang Hassan balik pada minggu depan saya buat biasa saja.
Itulah pertama kali saya curang terhadap,isteri saya. Dengan Kak Yam, kakak dia, kakak ipar saya sendiri. Sedappppp tau.

Tiada ulasan: