Isnin, 27 Januari 2014

Semangat Cikgu Mai Part 7

Keluar dari Pulau Banding, kami singgah di Kem 304 dahulu. Koperal Halim pun sudah menunggu di pintu besar. Aku suruh Mai menunggu di dalam kereta saja dengan Shafik. Aku tidak mahu dia mengetahui apa yang aku sembunyikan darinya selama ini. Jika dia turut sama, sudah pasti dalam masa satu minit saja dia dapat mengetahuinya. Aku pulang ke kereta dengan beg pakaiannya di tangan.
 "Depa cakap besok baru fomen tu nak datang. Tapi confirm dah kereta tu sakit teruk. Paip air tu memang depa dah tukar pagi tadi lagi."
 Berkerut juga muka Mai.
 "Sakit apa?"
 "Mungkin gasket pecah. Itu kira ringan jugak. Kalau teruk lagi, mungkin kena buat grembal, top overhaul. Pasal tu depa tak berani buka. Biar fomen saja buat."
 "Betul ke ni? Abang boleh percaya ke?"
 "Abang percaya sebab semalam lagi Abang dah agak macam tu. Tapi tak mau cakap apa-apa. In-charge transport pun ada sama tadi. Takkan dia pun nak kelentong kita jugak."
 Mai sudah membisu, dan aku menyambung.
 "Mai jangan risau la. Abang ada. Abang pun dah mintak depa tolong hantarkan kereta tu ke tempat Mai bila siap. Koperal Halim tu orang Bunut Susu."
 "Takkan dia tau rumah Mai?"
 "Abang sendiri pun tak tau. Hehehhh... Besok kita bagi alamat Mai dekat dia. Kalau siang pergi sekolah, kalau malam pergi rumah."
 Baru dia mengangguk. Lepas pusing-pusing bandar Grik, kami singgah di gerai makan. Tukar selera sedikit. Tetapi memang sedikit pun yang kami makan, tidak sehaluan dengan selera kami.
 "Mai..." Aku memuncungkan mulut ke arah Shafik yang asyik memerhati barang-barang mainan yang bergantung di gerai berhampiran. Tetapi dia diam saja, memerhati. Jika budak-budak lain tentu sudah meminta, atau jika yang lebih teruk
 lagi meraung dan berguling-guling jika kemahuannya tidak dituruti. Mai hanya tersenyum.
 "Afik, nah duit. Pi beli." Aku hulurkan wang kertas sepuluh ringgit kepadanya.
 "Abang..."
 "Mai ikut sekali. Biar dia pilih apa yang dia mau. Beli banyak pun takpa. Tak ganggu kita nak buat kerja. Abang nak beli rokok sat." Aku bayar harga makanan kami dan menuju ke gerai berhampiran gerai alat permainan itu untuk membeli rokok. Sambil menunggu dia memberi tukaran wang, aku membelek akhbar yang tersangkut di dinding. Tersangkut bersama-sama berbagai jenis ubat pening dan sakit gigi, ada sederet bungkusan atas sekeping kotak yang bertulis
 `Hebat aku hebat dunia aku'. Pertama kali aku lihat, dan mula membaca huruf-huruf kecil di bawahnya.
 "Hebat ka ni?" Lebai yang menghulur baki wang aku mengangguk.
 "Dengar cerita macam tu la."
 "Berapa satu?"
 "Enam ringgit."
 "Mahalnya."
 "Belum ada orang komplen lagi."
 "Saya ambil dua. Nak try kot boleh jadi orang pertama komplen."
 Dia tersenyum.
 "Tapi makan satu saja." Aku mengangguk dan tersenyum sama.
 Bila Mai datang menghampiri aku, kapsul itu sudah selamat masuk ke dalam poket seluarku.
 "Huiyo, banyaknya..." Aku menegur Shafik sudah tersengih dari awal lagi.
 "Abang yang suruh beli." Mai yang menjawab sambil tersenyum. Mungkin ingatkan sebab yang aku cakap tadi.
 "Jom kita balik." Kataku sambil mendukung Shafik.
 Sebuah kereta kebal masih ditangannya. Yang lainnya di tangan ibunya. Aku memeluk di bahu Mai sambil kami tiga beranak menuju ke kereta. Aku tersenyum. Tentu lebai tadi sedang memerhati kami. Mungkinkah dia boleh terima kami sebagai keluarga bahagia? Yang pastinya aku akan cuba menjadi lelaki yang hebat lagi malam ini, cuba melayan dia yang tidak kurang juga hebatnya. Memang aku bangga berjalan di sisinya. Dan mungkin dia pun begitu juga.
 "Datuk Azman tak teringin nak telefon Datin ke?"
 Terdiam juga aku seketika. Apa yang aku sorokkan darinya kini diketahuinya juga. Aku teringat akan kad bisnes aku di dalam kotak di dashboard kereta.
 "Dah telefon tadi. Dah bagitau nak balik besok."
 "Abang tipu Mai ye? Ataupun Datuk Azman itu orang lain?"
 Aku keluarkan dompet aku dan letakkan dalam tangannya, mataku masih lagi menumpu ke jalanraya.
 "Abang tak tipu. Mai suka panggil Abang atau Datuk?" Tetapi dia diam saja.
 "Mak ayah Abang bagi nama Azman, dan nama tu juga Abang kenalkan diri Abang pada siapa-siapa pun. Ada orang hotel panggil Datuk dekat Abang? Kalau depa tau tentu dah beratus kali Mai dengar. Tentu dah depa layan habis, tukar cadar dua kali satu hari."
 Suasana sepi seketika.
 "Abang lebih suka bila kita sampai balik nanti, Mai cakap. `Abang, mai kongkek Mai sekarang' dari dengar Mai cakap, "Datuk tolong kongkek saya, boleh tak?"
 Dia tampar pehaku, dan aku sempat melihat dia tersenyum.
 "Abang orang biasa Mai, bukan baik sangat pun sampai dapat Datuk. Tapi pak mentua abang orang kuat politik, kalau dia tak suruh bagi pun, orang akan bagi. Kita derma sekupang orang nampak macam sepuluh ringgit."
 Sepi sekali lagi. Mungkin dia menunggu untuk aku menyambung hikayat.
 "Lupakan pasal Datuk tu Mai, Abang nak kita macam biasa, macam sebelum Mai tau tadi. Abang suka macam tu."
 Dia mengangguk.
 Sampai di banglo laju juga aku menuju ke bilik meletakkan Shafik sebelum ke bilik air. Basah sedikit kaki seluar aku terpercik air kencing. Memandangkan Shafik sudah biasa melihat aku berseluar dalam saja tadi, aku keluar begitu saja mencari seluar boxer. Mai sudah terbaring di tepi Shafik yang leka bermain mainan yang baru dibeli tadi.
 "Abang, mai kongkek Mai..." Dia bersuara lembut mendayu. Dia mengangkangkan kakinya, menunjukkan buritnya yang membungkin di bawah kainnya itu.
 Aku tahu dia sudah tidak memakai panties ketika meraba punggungnya sebelum keluar tadi.
 "Hehehhh..." Seratus peratus dia gunakan ayat aku tadi. Dan batang butuh aku sudah bersedia untuk menunaikan permintaannya.
 Aku teringat akan ubat hebat tadi, tetapi buat masa ini aku biarkan dulu. Aku alihkan Shafik biar membelakangi gelanggang sanggama kami nanti, meletakkan barang-barang mainan di hadapannya. Dan aku pula berbaring melintang katil, merapatkan tubuhku di bawah Mai. Kaki kanan Mai sudah di atas badanku manakala kaki kirinya menjarak dan tersepit antara kedua kakiku. Tangannya sudah sedia untuk menutup gelanggang dengan kainnya yang sudah tersingkap ke perut jika sekiranya Shafik menoleh ke belakang.
 Aku memeluk dan mencium betisnya dan perlahan-lahan butuhku yang sudah aku keluarkan dari sisi seluar dalam menyusur masuk pula ke dalam burit yang sentiasa panas dan licin itu, sentiasa sedia untuk mengalu-alukan kehadiran butuhku. Sambil menghayun perlahan-lahan, aku membelek barang mainan Shafik. Menutuh emak, melayan anak.
 "Abang nak bantal?" Suaranya juga bersahaja.
 "Boleh jugak." Aku menjawab.
 Bagaikan tiada apa berlaku antara kami, di belakang anak kecil itu. Kami berbalas pandangan, berbalas senyuman sambil membuat kerja.
 "Jahat Abang ni..." Mai bersuara bila kepala butuhku bermain-main di pintu buritnya.
 Masuk setakat takuk saja sebelum keluar, membuat bunyi bagaikan bibir berkucupan bila terpisah antara kedua anggota kelamin kami.
 "Tak tau pulak Mai punya ramah macam tu." Aku mengusik.
 "Ingatkan dah buat sorok-sorok, nak jugak buat senyap-senyap. Tapi Mai punya asyik nak bersembang pulak."
 "Hihihi... Bukan sembang le, kucupan sayang."
 Walaupun sorong tarikku perlahan saja, namun akhirnya sampai juga ke garisan penamat. Tetapi aku rasa tenang sekali, mahu hubungan yang terselit itu bertaut selama mungkin. Ketika ini kami sama-sama melayan Shafik.

Tiada ulasan: